3 razloga zašto je yoga pravi izbor za Vas

12
Yoga

Užurbani stil života dovodi do gubitka kontakta sa samim sobom i bližnjima. Čovjek postaje stroj. Fizički i psihički zahtjevi su sve prisutniji. To je put koji vodi ka nesanici, stresu, tjelesnim deformacijama i bolovima. Umjesto puta koji vodi ka nervozi postoji i onaj drugi koji će poboljšati i mentalno i tjelesno stanje organizma. Taj drugi put se zove yoga.

Njezini korijeni sežu daleko do drevne indijske Vedske kulture. Prevedeno sa sanskrta znači sjedinjenje, s naglaskom na tjelesno i duhovno. Tjelesno yoga će Vam pomoći da poboljšate vitalnost i fleksibilnost, a ujedno će Vas naučiti svjesnom življenju. Bazira se na ispravnom načinu disanja i kroz njega uči prisutnosti. S vremenom se naučene tehnike primjenjuju u svakodnevnom životu te odnosima. Stvara drukčiji pogled na vlastito tijelo, okolinu i odnose.

3 razloga zašto odabrati yogu

1. Zaboravite na stres

Smanjuje lučenje kortizola, poznatog kao hormon stresa. Budi unutarnju sreću. Pomaže fokusirati se na sadašnji trenutak te time budi svijest o tijelu i životu. Pravilnim i kontroliranim disanjem smiruje um te time ublažava anksioznost, depresiju i donosi kvalitetniji san.

2. Otklanja bolove u tijelu

Dugotrajno sjedenje donosi razne bolove u tijelu. Smanjuje ukočenost tijela kroz dubinsko istezanje tijela. Povećava fleksibilnost te elastičnost zglobova. Pozitivno otklanja i kronične bolove posebice kod autoimunih bolesti kao što su multipla skleroza i artritis. Kod takvih oboljenja osim tjelesnih bolova pozitivno djeluje i na psihičko stanje koje zna biti dosta razdrmano u trenutku prihvaćanja dijagnoze.

3. Ljepše i zdravije tijelo

Tijelo će postati fleksibilnije, a pokrenuti ćete sve mišiće u tijelu. Posebno ojačati mišiće leđa i ruku koji su stup tijela. Prakticiranjem yoge poboljšava se funkcija pluća i kapacitet daha. Jača imunitet.

Kroz različite položaje poboljšava probavu. Ubrzava sagorijevanje kalorija. Poboljšava cirkulaciju te smanjuje broj otkucaja srca. Dovodi kralježnicu u pravilan položaj i popravlja držanje cijelog tijela.

Najpoznatiji stilovi yoge

  • Ashtanga yoga – jedan od najčešće prakticiranih stilova. U prijevodu znači osam udova. Objedinjuje položaje (asane) koje pobuđuju znojenje tijela te grade snažnije i fleksibilnije tijelo.
  • Vinyasa Flow yoga – asane se izvode bez pravilnog rasporeda. Svaki sat pristupa se drugoj regiji tijela.
  • Hatha yoga – kod nje je prisutan odmor između asana te je time je prilagođena svim skupinama. Dugo zadržavanje položaja uz usklađen dah povećava gipkost i osnažuje tijelo.
  • Hot yoga – obuhvaća svaki stil yoge koji se izvodi pri toplini od četrdeset celzijevih stupnjeva. Znojenje dovodi do detoksikacije i gubljenja kilograma. Pomaže tijelu u borbi s prehladom i gripom te osnažuje organizam.
  • Acro yoga –  predstavlja spoj yoge i akrobacije. Izvodi se u paru, jača osjećaj zajedništva, gradi povjerenje te ruši ograničenja i strahove.

Uz poznate stilove postoje i razni postilovi. Oni su prilagođeni određenim skupinama kao što su na primjer trudnice (Prenatal yoga) i početnici (ABC yoga).

Kao i svaka tjelesna aktivnost, prakticiranje yoge može dovesti do tjelesnih ozljeda. Zato je veoma važno pažljivo slušati učitelja i njegove detaljne upute. One se sastoje od objašnjavanja osnovnih položaja, načina disanja do vođene relaksacije na kraju sata. Neovisno o kilogramima, kondiciji ili dobi, yoga je prilagođena svima i svi su dobrodošli.