Zašto koristiti Google Search Console?

11
Google Search Console

Google Search Console nekoć se zvao Google Webmasters Tools. Riječ je o Google rješenju koje je iznimno važno za sve vlasnike web stranica, ali i  za oglašivače i one koji se bave optimizacijom. Google Search Console nudi mnoštvo podataka kao i mogućnosti za utjecaj na to što će i kada Google vidjeti, indeksirati, sakriti i slično.

Ako je prethodni naziv ovog alata dao naslutiti da se radi o nečemu što koristi samo programerima web stranica, ovaj novi pokriva i sve ostale koje smo naveli. Google Search Console (ili skraćeno GSC) jednostavan je alat za korištenje. U nastavku ćemo vam otkriti zašto je to tako.

Otvorite besplatni GSC račun i postavite brand

Ovo je vrlo lak zadatak. Možete otvoriti račun sa svojom Gmail e-mail adresom. Zatim ćete na kartici s lijeve strane pronaći “Add brand” gdje ćete unijeti web adresu svoje stranice. Cijeli proces je vrlo jednostavan, jer vas GSC u svakom trenutku vodi kroz potrebne korake.

Dodajte brand

Naravno, morat ćete dokazati da ste vlasnik web stranice. Postoji nekoliko načina da to učinite, ali odaberite onaj koji vam najviše odgovara. Vjerojatno je najlakša potvrda s Google Analytics računom, ako isti već postoji za web stranicu.

Pokažite Google-u da postojite

Jedan od prvih i najvažnijih koraka u korištenju Google Search Consolea svakako je učitavanje Sitemapa.

Ako imate web stranicu postavljenu na WordPress platformi i koristite SEO dodatak Yoast, tamo ćete pronaći adresu karte web stranice, inače je možete generirati pomoću jednog od web generatora.

Dodajte sitemap

Kada dobijete odgovarajuću lokaciju ili datoteku, unesite je u odjeljak “Sitemaps” i potvrdite. Google će biti upozoren da je nova web stranica stavljena na listu čekanja i posjećena sa svojim web robotima u najkraćem mogućem roku. Nakon što oni pogledaju stranicu, ona će također biti među rezultatima u samoj tražilici. Također se preporučuje da svaku novu poveznicu na svojoj stranici (novi članak, proizvod, podstranicu,…) pošaljete kasnije na pregled.

Pratite obavijesti

Google Search Console će vam također slati određene obavijesti ili upozorenja. Ukazat će na moguće greške, nekompletne adrese, neprikladan sadržaj za mobilne uređaje i slično. Uzmite ih u obzir i pokušajte riješiti probleme što je prije moguće.

GSC vam također omogućuje brisanje određenih adresa iz indeksa tražilice. Dakle, ako ste možda ugasili stranicu, uklonili proizvod iz trgovine ili slično, svakako obavijestite Google. U protivnom će se smatrati da nešto nije u redu, jer se ne može pronaći, a to nikako nije dobro za SEO imidž vaše web stranice.

Koristite podatke za poboljšanja

U ovom izvanrednom Google alatu imat ćete dosta iznimno važnih podataka koji će utjecati na vaš nastavak. Na primjer, moći ćete vidjeti koliko se brzo vaša stranica učitava i treba li nešto poduzeti na tom području. Također ćete biti obaviješteni o tome u kojoj je mjeri vaša stranica spremna za prikaz na mobilnim uređajima.

Javite Googleu da ste osvježili svoj sadržaj

Ponekad je potrebno promijeniti sadržaj ili podatke na podstranici, možda promijeniti upute ili revidirati članak kako bi odgovarao trenutnoj situaciji.

Podatki na web stranici
Za bolju poziciju na Googleu morate osvježiti svoju web stranicu.

Google Search Console doslovno je nezamjenjiv za svakog webmastera, stručnjaka za SEO ili stručnjaka za marketing. Srećom, besplatan je i zaista nema izgovora da ne iskoristite sve njegove prednosti.