Tko su influenceri?

162
Influenceri

Influencer ili prevedeno utjecatelj, u svijetu digitalnih društvenih medija označava osobu koja je sposobna utjecati na odluke drugih ljudi. Svakim danom njihov broj se povećava. Nema rasnih, dobnih, seksualnih ograničenja. Jednostavno influencer može postati svatko.

Beba, baka ili igračka, svi oni mogu utjecati na druge ljude. Naravno profile beba ili predmeta na društvenim mrežama vode druge osobe čije se ime ne spominje, ali svojom kreativnošću privlače sljedbenike.

Osmišljavanje sadržaja

Prije desetak godina osoba koja šeta po gradu i pritom se snima, smatrana je čudakom. Tada se još uvijek u restoranu „navalilo” na hranu čim bi ju konobar donio, a danas su stvari drukčije. Dio kulture jedenja je dobilo novi prvi korak, a on se zove „Uslikaj”. Nema jela dok nije napravljena ona najbolja fotografija. Makar time riskirate da se hrana ohladi ili otopi. Nakon što se izabere ona prava, potrebno ju je mrvicu doraditi. To se postiže koristeći razne alate za obradu fotografija.

Dostupno je jako puno besplatnih aplikacija koje pružaju nevjerojatne efekte. Nakon obrade kreće označavanje ključnih riječi fotografija uz dodatak znaka #, popularno zvan hashtag. Pravilnim izborom oznaka na fotografijama možete postići to da druge osobe koje pretražuju iste ključne pojmove dođu do Vašeg objavljenog sadržaja. Prije objave nužno je označiti i lokaciju gdje je fotografija nastala. Tek tada se kreće na skupljanje lajkova ili srca.

Vrste influencera

Najčešći tip influencera su poznate javne osobe. One pri samom kreiranju profila lako dosegnu veliki broj pratitelja. Osim njih postoje i osobe koje su iz ničega izgradile svoju karijeru influencera. Kroz svoje objave su stekli svoj krug obožavatelja. Influencere prema broju pratitelja možemo podijeliti na:

  • mikro influencer – između 5000 i 100 000 pratitelja
  • mid level influencer – između 100 000 i 1 000 000 pratitelja
  • makro influencer – više od 1 000 000 pratitelja

Prema kanalima koje koriste mogu biti Youtuberi, Tiktokeri, Instagram influenceri ili neki drugi.

Marketing i influenceri

Gledajući kroz oči marketinga, influenceri su savršen alat kako da određeni proizvod dođe do većeg broja ljudi. Kroz svoje objave vlasnici profila odrade reklamu proizvoda prikazujući ga kao nešto praktično u njihovoj svakodnevici. Ponekad se proizvod nađe neprimjetno kao dio fotografije, a nekada je dio cijele izrađene priče.

Influenceri za reklamiranje budu plaćeni po objavi u vidu novca, robe ili kompenzacije za uslugu. Na primjer, kako bi reklamirali smještaju u hotelu dobiju besplatan boravak za sebe i pratnju. Naravno postoje različite vrste influencera kada su u pitanju reklame proizvoda. Dio ih potpisuje ugovor s kompanijama i reklamira što god je potrebno, a dio ih se odlučuje samo za one proizvode kojima stvarno vjeruju i inače ih koriste.

Zanimljivo je da svi koji utječu na nekoga su influenceri. Sve što Vi preporučite svom prijatelju Vas čini influencerom. Također i objavljivanje recenzija, označavanje posjećenih lokacija. Samo što su neki drugi to odlučili unovčiti i od toga napraviti karijeru. Definitivno, to nije lagan posao.

Osmišljavanje posebnog i uvijek boljeg sadržaja na tržištu koje vrvi od konkurencije zahtjeva predan i marljiv rad. Ne smijete si dozvoliti da iznevjerite naručitelja niti publiku. Vrlo lako je moguće doći na loš glas i time izgubiti kredibilitet kod pratitelja, a time izgubiti i izvor prihoda.