5 laži o mršavljenju na koje smo svi nasjeli

22
Laži o mršavljenju

Svi smo čuli tvrdnje kako trebamo jesti manje obroke više puta dnevno kako bismo izgubili kilograme. Drugi kažu kako moramo jesti samo tri obroka i da bi doručak trebao biti najveći obrok. Sve te tvrdnje su samo neistiniti mitovi.

1. Izbjegavajte sve masnoće

Neki još uvijek vjeruju da masnoća u hrani automatski znači i masne naslage ispod kože. Poznati nutricionist Lyndel Costain kaže: “Ljudi misle da će smršavjeti samo s niskokaloričnom prehranom. Međutim, moraju biti svjesni da čak trećini kalorija u hrani ‘trebaju’ masti.

Oni su potrebni tijelu za energiju, obnavljanje stanica i prijenos vitamina A, D, E i K kroz tijelo. Umjesto da se zamarate načinom uklanjanja masnoće iz prehrane, pokušajte pronaći voće i povrće s manje masti i više zdravih vlakana i vitamina. Nezasićene masti sadržane u orasima i ribi zdrave su; ali izbjegavajte zasićene masti.

2. S većim brojem manjih obroka ubrzat ćete metabolizam! To nije istina!

Moramo biti svjesni da količina hrane koju pojedemo tijekom dana neće utjecati na brzinu metabolizma. Ako dnevno unesete dvije tisuće kalorija, bilo to u tri veća ili sedam manjih obroka, to je još uvijek dvije tisuće kalorija. Na metabolizam utječe tjelesna građa i način na koji sagorijevamo kalorije. Istina je samo jedna: što više imamo mišića i manje masti, metabolizam će biti brži.

Zdravo i učinkovito mršavljenje ne ovisi samo o smanjenom unosu kalorija, već zahtijeva i vježbu. Povećajte mišićnu masu i ubrzat ćete metabolizam. To će vam pomoći da održite zdravu tjelesnu težinu, a također i smršaviti.

3. Voće se ne smije ispirati vodom

To je možda bio slučaj u doba naših baka i djedova, kada je voda sadržavala mnogo više bakterija koje bi u kombinaciji s voćem mogle uzrokovati probavne smetnje, ali danas ovaj mit više sigurno ne vrijedi, stoga operite voće prije jela i jedite ga umjereno.

4. Postom ćete smršavjeti! To nije istina!

Post može biti učinkovit kratkoročno, ali ne i dugoročno. Postom nećete izgubiti samo masnoću, već i mišićnu masu.” Smanjivanje mišićne mase usporava vaš  bazalni metabolizam, što znači da će vaše tijelo sagorijevati manje kalorija nego prije. Rezultat će biti nakupljanje suvišnih kilograma, što će se dogoditi lakše nakon posta.

Stručnjaci stoga savjetuju da je tijekom mršavljenja također potrebno vježbati i jačati mišiće te održavati isti bazalni metabolizam. “Od posta se možete osjećati loše, moguće su vrtoglavice, stoga se dugoročno odlučite za mršavljenje”, savjetuje stručnjakinja Claire MacEvolly.

5. Proizvodi s oznakom ‘light’ ne debljaju!

Naravno, to nije istina. Takvi proizvodi sadrže manje masti, ali zato sadrže više šećera. Zapravo, neki proizvodi bez masti jednostavno nemaju dobar okus, pa im dodaju šećer. Stoga nemojte kupovati ‘light’ proizvode ako mislite kako ćete pomoću njih smršaviti.