Aktivnosti za jačanje imuniteta u doba korone

4
Aktivnosti za jačanje imuniteta

Kako bismo se uspješnije borili protiv virusa i drugih bolesti, moramo ojačati tijelo i imunološki sustav. Sportska aktivnost ima i druge prednosti: tjera tjeskobu i stres, poboljšava san i samopouzdanje.

Brojne studije potvrđuju važnost sporta u jačanju imunološkog sustava, posebno ako ga redovito i kontrolirano treniramo. Rekreacija je na taj način prilagođena našoj trenutnoj spremnosti, a također i ograničenjima koja danas imamo.

Kako započeti?

Maknite se s kauča i računala i aktivirajte se. Pola sata aktivne tjelovježbe dnevno dovoljno je da potpuno isključite ostale brige i zadatke i potpuno se usredotočite na sebe i svoje tijelo.

Započnite vani: hodanje, vožnja biciklom ili trčanje. Odaberite aktivnost koja vam najviše odgovara i koja odgovara vašoj fizičkoj spremnosti. Ne možete postati maratonac preko noći, postupnost je ključna. Važno je pronaći aktivnost koja vas veseli i uz koju se možete najviše opustiti.

Trčanje
Trčanje je sjajna aktivnost za jačanje imunološkog sustava.

Kontrolirajte svoje treninge i korake pomoću pametnog sata ili aplikacije za pametni telefon. To će vam dodatno olakšati praćenje vaših treninga i vašeg napretka. Nakon svake vježbe odradite nekoliko vježbi za svoj um – svladajte tehnike opuštanja i meditirajte.

Zapamtite: osigurajte si sigurnu rekreaciju i spriječite ozljede. Slijedite dva ključna pravila: postupno kretanje i pravilno zagrijavanje ili istezanje prije i nakon rekreacije.

Ne zaboravite jesti uravnoteženu prehranu

Adekvatna prehrana, koja bi trebala biti raznolika i obogaćena vitaminima i mineralima također igra ključnu ulogu u zdravom načinu života. Izbjegavajte zasićene masti i slatkiše, a u svoje jelovnike uključite više lokalnih i svježih proizvoda. Važno je da je hrana obogaćena vitaminima B, C i D te mineralima (posebno cinkom i selenom).

Mediteranska prehrana
Mediteranska prehrana uključuje svježu hranu punu vitamina i minerala.

Vitamin B nalazi se u riži, žitaricama i ribi, vitamin C u svježem voću poput agruma, kiviju, kao i u brokuli, krumpiru i svježim salatama. Vitamin D se nalazi u mlijeku, jogurtu, lososu, srdelama, jajima i žitaricama. Uživajte u više ribe, zobi, leće i brazilskim oraščićima koji su obogaćeni selenom. Hrana koja se može pohvaliti većom količinom cinka su: heljda, grah, pileća prsa i govedina.

Pripremite pravu vitaminsku bombu

Želite brzu dozu ukusne vitalnosti? Možete napraviti izvrstan domaći smoothie. Sve što vam treba je dobar blender i puno voća i povrća. Eksperimentirajte i napravite pića po svom ukusu, obogatite ih pahuljicama, sokovima, mlijekom ili jogurtom. Ali možete ih oživjeti s prstohvatom cimeta ili đumbira.