Što je to Internet trgovina?

56
Internet trgovina

Internet trgovina ili web shop je sve prisutniji način obavljanja kupnje. Nekada se koristila za specijalizirane nabavke slabo dostupnih proizvoda, a danas većina trgovina iz susjedstva ima vlastiti web shop. Novo normalno je dovelo do popularizacije Internet trgovine.

Internet trgovina može se obavljati kroz oblik trgovine na veliko i trgovine na malo. Za obavljanje internet trgovine potrebno je u odgovarajući registar upisati djelatnost „usluge informacijskog društva“, registrirati domenu, zakupiti diskovni prostor, izraditi web stranicu i imati skladište (osim u slučaju ako se roba dostavlja izravno iz skladišta dobavljača ako trgovac posreduje u trgovini na malo ili pruža isključivo usluge).

Trgovina
Za obavljanje internet trgovine potrebno je imati skladište.

Internet stranica mora sadržavati podatke propisane Zakonom o elektroničkoj trgovini i Zakonom o zaštiti potrošača te drugim propisima. Trgovac ili drugi prodavatelj na svojoj web stranici mora naznačiti cijene proizvoda te naznačiti jesu li u iste cijene uključeni troškovi dostave, ostali manipulativni troškovi, porez i druga davanja koja na bilo koji način utječu na prikazanu cijenu.

Od čega se sastoji dobar web shop?

1. Kategorija proizvoda – kako bi se posjetioci Vaše virtualne trgovine lakše snalazili potrebno je da proizvode razvrstate u različite kategorije. Lakša navigacija i pretraživanje, svako će ostaviti dobar dojam kod kupaca. Uz kategorije možete dodavati i različite potkategorije.

2. Opis proizvoda – opisi doprinose da se kupci odluče za kupnju, posebno ako se radi o nekom novom proizvodu s kojim još nisu upoznati.

3. Kvalitetne fotografije – neka Vaši proizvodi vizualno privuku kupce. Angažirajte profesionalnog fotografa te neka proizvod bude uslikan sa svih strana uz naglašavanje posebnih detalja.

4. Online plaćanje – raspitajte se o načinima plaćanja. Pazite na sigurnost Vaših kupaca. Uz kartična plaćanja, mogu biti i virmanska ili pouzećem.

5. Dostava – kako dostaviti proizvod kupcu? To je važno pitanje svakoga tko prodaje neki proizvod. Osobna dostava, posredstvo paketima preko pošte ili specijaliziranih dostavljačkih tvrtki neka su od rješenja. Obično se dostava naplaćuje prosječeno tridesetak kuna, a iznad određenog iznosa kupnje mnogi web shopovi nude besplatnu dostavu.

6. SEO optimizacija – Vaša pozicija na internetskim tražilicama. Ako niste educirani za digitalni marketing tu važnu stavku prepustite profesionalcima. Ujedno oni mogu Vašu ponudu povezati s portalima gdje se objedinjuju proizvodi drugih proizvođača. Naravno, informatički stručnjaci će se pobrinuti za izgled Vaše Internet stranice te prilagoditi sadržaj različitim uređajima (računala, tableti i mobiteli).

7. Širenje tržišta – ako želite plasirati Vaše proizvode preko granica važno je da razmislite o višejezičnom prevođenju Vaše Internet stranice i trgovine. Neka prijevod bude napravljen od strane iskusnih osoba kako bi opisi i izrazi bili u potpunosti točni.

8. Recenzije – za kraj ostavljamo recenzije, a ujedno one su najvažniji faktor Vaše Internet trgovine. Mišljenja kupaca su dobra povratna informacija Vama kao proizvođačima, a i poticaj novim kupcima da se odluče za taj proizvod.

Probajte putem društvenih mreža poticati Vaše kupce na ostavljanje komentara uz kupljene proizvode i nemojte se bojati toga. Ako ne vjerujete u Vaš proizvod i kupci nisu zadovoljni, vrijeme je da razmislite u promjeni djelatnosti.

Kupljeni proizvod ili uslugu putem interneta kupac ima pravo otkazati i vratiti tu narudžbu u roku od 14 dana, iz bilo kojeg razloga i bez obrazloženja.

Kako se konkurencija svakim danom povećava, popusti i nagradne igre su uvijek zanimljiv način da privučete kupce, kako postojeće tako i neke nove. Sretno!