Zašto je e-mail marketing bolji od klasičnog?

3
E-mail marketing

Internet je uvelike promijenio naš život i preobratio mnoge djelatnosti znatno olakšavši neke poslove koji se sad mogu odrađivati online. Jedan od njih je i e-mail marketing – inačica marketinga koja je potpuno drukčija od svih klasičnih pa čak i od mrežnog marketinga u obliku reklama.

Kod klasičnog i mrežnog marketinga plaćate određen reklamni prostor i cilj Vam je da čim veći broj potencijalnih kupaca vidi Vašu reklamu. Doduše, Internet ili mrežni marketing omogućava Vam preciznije oglašavanje jer se reklame usmjeravaju prema publici koja kupuje ili pregledava sadržaj sličan Vašemu. Ipak, e-mail marketing označava potpuno drugu vrstu oglašavanja, a o nekim njegovim prednostima pročitajte u nastavku.

1. Cijena

E-mail marketing besplatan je ili jako jeftin, pogotovo u usporedbi sa zakupom reklamnih prostora (npr. plakati uz cestu, svjetleće reklame…). Najčešće se šalju ogromni brojevi e-mailova za vrlo male cifre i time je ovo najisplativiji oblik marketinga. Osim toga, jeftinije je dizajnirati e-mail nego fizičku reklamu jer ne ulazi toliko faktora u samu izradu – često su najjednostavniji e-mail oglasi najefikasniji jer daju kupcu prostora.

2. Personalizacija

Možda najbitnija stavka e-mail marketinga je personalizacija reklama – svaki e-mail može biti formuliran kao da ga šaljete prijatelju ili poznaniku, koristeći ime primatelja u naslovu i obraćajući mu se pristupačnim tonom.

Osim toga, dobar dio e-mail marketinga su oglasi i novosti na koje su se kupci sami pretplatili što Vam povećava vjerojatnost za sljedeću kupnju – možete oglašavati proizvode slične onome koji su već kupili ili koji bi pasali uz taj.

3. Automatizacija

Cijeli proces izrade oglasa i slanja može se automatizirati i puno je jednostavniji nego kod klasičnog marketinga. Postoje besplatni ili jeftini programi koji sami obavljaju cijeli ciklus od izrade do slanja e-mail oglasa.

4. Povratna informacija

E-mail marketing omogućava Vam da od kupaca zatražite povratnu informaciju u vezi proizvoda ili usluge, a time postižete dvije stvari:

  • dobit ćete uvid u misli kupca i znat ćete što i kako poboljšati,
  • gradite odnos s kupcem i dajete mu do znanja da je Vašem poduzeću stalo do njegovog mišljenja te da on ima ulogu u proizvodnom procesu.

5.  Proširite se globalno

Budući da su troškovi puno niži nego kod fizičkog marketinga lakše je proširiti svoj posao na druge zemlje jer nacionalne granice više ne predstavljaju veliku prepreku – dovoljno je prevesti reklame na drugi jezik i eventualno prilagoditi proizvod zemlji u koju se namjeravate proširiti, a posao će rasti sam. S razvojem Internet trgovine omogućena je intenzivna globalizacija što širi tržište svakom poduzeću.

6. Sadržaj se lako dijeli

Glas se puno brže prenosi ako oglašavate e-mail marketingom jer je dovoljno da netko podijeli Vaš link svojim prijateljima ili pratiteljima na društvenim mrežama, a Vi tako dobivate dodatan besplatni marketing.

Prednost e-mail marketinga
Prednost e-mail marketinga: prosljeđivanje e-pošte vrlo je jednostavno.

Sve u svemu, neovisno o području na kojem djelujete, e-mail marketing odličan je alat i osigurat će Vam više prihoda s puno manjim troškovima. Važno je uložiti neko vrijeme i resurse u izradu dobre marketinške kampanje, a nakon toga cijeli proces oglašavanja može se automatizirati i time se troškovi dodatno smanjuju.